C9 - تولید کلیپ و موشن گرافی


فایل های چند رسانه ای که هم شامل متن و هم شامل تصویر و صدا هستند باعث می شوند شما مجموعه ای از مولفه ها و ابزارهای مختلف را برای انتقال بهتر مفهوم به کاربر- چه به منظور آموزش و چه به منظور جذب مخاطب- در در دست داشته باشید. یکی از خدمات سرویس گوگل فرست تولید کلیپ های چند رسانه ای و ساخت انیمیشن های دو بعدی- یا به اصطلاح عامیانه تولید موشن گرافی- می باشد . طراحی کلیپ و موشن گرافی به دلیل اینکه یک فایل چند رسانه ای بوده و تولید آن به مراتب زمانبر تر از ساخت پوستر و بنر متحرک می باشد هزینه ی بالاتری نسبت به پوستر و بنر متحرک در بر خواهد داشت. تعیین قیمت تولید یک فایل چند رسانه ای و موشن گرافی پارامتر های متفاوتی دارد از جمله نوشتن سناریو، طراحی کارکتر، متحرک سازی آن و دیگر موارد. در این بخش معمولا پرسشهایی مطرح می گردد که در ذیل به تعدادی از آنها به اختصار پاسخ می دهیم:


1-تفاوت کلیپ و موشن گرافی

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به این موضوع پاسخ دهیم باید بگوییم قطعا گرافیک و استفاده از المان های گرافیکی خیلی بهتر از یک ویدئوی ضبط شده می تواند مفهوم را به مخاطب انتقال دهد. موشن گرافی از المان های گرافیکی استفاده می کند؛ المان هایی که نمی توان از آنها تصاویر و فیلم در دنیای واقعی تهیه نمود. این المان ها علاوه بر انتقال بهتر مفهوم به مخاطب، به دلیل استفاده از رنگ های متفاوت و یا حتی کارکتر های خاص باعث می شوند بیننده توجه بیشتری به ویدئو نموده و تایم بیشتری را صرف مشاهده آن نماید. در نتیجه می توان مخاطب بیشتری را با این روش به سمت خود جذب کرد.


2-کجا استفاده از موشن گرافی بهتر است ؟

وقتی تلویزیون را روشن می کنیم معمولا چند نمونه مختلف از ویدئو جلوی چشمان مان به نمایش در می آید، اما آیا همه ی ویدئو ها توجه مخاطبان را به خود جلب می کنند؟ همان طور که در پاسخ به سوال قبلی مطرح شد، معمولا اگر هدف از ویدئوی ما تبلیغات و جذب مخاطب بیشتر باشد و چنانچه ما به دنبال نمایش ظاهری زیبا در ویدئو- و در نتیجه جذب بیشتر مخاطب در تبلیغ خود- باشیم، استفاده از موشن گرافی و المان های متناسب همچنین استفاده از هارمونی رنگ متناسب گزینه ی بهتری است.


3-کجا باید از کلیپ استفاده نمود؟

اگر ویدئوی چند رسانه ای ما جنبه تبلیغاتی چندانی نداشته باشد و در صدد معرفی محصول و کالایی نباشد و هدف آن صرفا اطلاع رسانی باشد همچنین اگر تهیه ویدئو و ضبط تصاویر از سوژه مورد نظر آسان باشد، پیشنهاد ما استفاده از کلیپ به جای موشن گرافی است. به عنوان مثال اگر شما قصد معرفی یک همایش در یک مکان را دارید بهتر است با استفاده از دوربین فیلمبرداری از آن محیط و لوکیشن فیلم تهیه نموده و آن را در قالب یک کلیپ به مخاطبان خود ارائه دهید.


4-تایم ویدئو موشن گرافی به طور معمول چقدر است؟

معمولا یکی از دلایل استفاده از ویدئوهای موشن گرافی امکان استفاده از پالت های رنگی مختلف و المان های متفاوت برای جلوگیری از خسته شدن بیننده می باشد. با وجود این، کلیپ موشن گرافی هم جهت رساندن مفهوم و موضوع مد نظر باید تایم مناسبی داشته باشد تا کاربر با آن ارتباط لازم را برقرار نماید. بالا بودن تایم و نداشتن هیجان کافی و نیز سرعت نمایش در این نوع ویدئو ها باعث می شود کیفیت کار پایین آمده و تاثیر کافی را روی بیننده نگذارد. معمولا تایم مناسب ویدئوهای موشن گرافی بین 1 تا 2 دقیقه است.


شما می توانید در زمان ثبت سفارش، پارامتر های مختلف ساخت ویدئوهای موشن گرافی را به ما اعلام نمایید؛ مانند تایم ویدئو یا کارکتر های خاص برای استفاده در ویدئو و یا پالت های رنگی. به عنوان نمونه به ویدئوهای زیر دقت کنید . هر یک از ویدئوهای موشن گرافی بالا سبک های متفاوتی دارند شما می توانید در زمان ثبت سفارش، هر کدام از پارامتر های لازم برای استفاده در ویدئوی خود را به ما اعلام نمایید و یا نمونه ای از ویدئوی موشن گرافی مد نظر خود را برای کارشناسان ما ارسال نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت تولید یک کلیپ چند رسانه ای- با توجه به پارامتر های ذکر شده- با ما تماس گرفته و یا در بخش پشتیبانی برای ما تیکت ارسال نمایید.




جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این سرویس با تیم فروش گوگل فرست تماس حاصل فرمایید

ساعات کاری:
شنبه تا چهارشنبه 8:30 - 17:00
پبجشنبه 8:30 - 13:00
نشانی دفتر مرکزی(دانش پرداز مهر):
میرداماد، خیابان نساء، کوچه پیرزاده، پلاک ۲۱